zaterdag 4 januari 2020

Een nieuw jaar.....Een nieuwe uitdaging!



Daar zijn we dan, 4 januari 2020.
We hebben inmiddels 1 keer boodschappen gedaan in het nieuwe jaar.
Afbeeldingsresultaat voor boodschappenlijstjeGewapend met boodschappenlijstje, rekenmachine en 70 euro gingen we op stap.

Afbeeldingsresultaat voor rekenmachineHet bleek een hele uitdaging......ook omdat ik jarig was in de eerste week van het nieuwe jaar.
Ik kan zeggen "ja het is me gelukt," maar toch voelt het niet echt zo. Mede omdat ik door de boodschappen voor de verjaardag toch duurder uit was als die 70 euro........maar....ik had nog 20 euro van de week ervoor over.
Dus die kon ik mooi gebruiken om de 'klap' van de verjaardag op te vangen.
Ik kan dus best zeggen dat het gelukt is, want alle 'gewone' week boodschappen zijn netjes binnen die 70 euro gebleven, die extra 20 euro die ik nodig had voor de verjaardag kwam van wat ik had uitgespaard de weer ervoor.
Dus aan het einde van de streep bleef het bij de 70 euro die begroot was voor die week.
Er was zelfs nog tachtig cent over. 
Al met al ben ik best blij dat het gelukt is, de eerste 40 euro zijn uitgespaard!





De verjaardag zelf hebben we eenvoudig gehouden.....ik had een heerlijke plaatkoek gebakken waardoor gebak niet nodig was.
Het recept voor de plaatkoek kun je hier vinden. Verder wat blokjes kaas en een pakje tucjes op tafel.
En uiteraard koffie, thee en wat flessen fris. Omdat het gelijk 'nieuwjaarswensen' was bleven er die dag 10 mensen extra eten, maar met twee grote pannen soep en een paar zakken broodjes was dit snel gefixt. Het was een gezellige boel!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten