maandag 9 december 2019

Een groep eters!

Afgelopen zaterdag kwam er een groep van 11 man ontbijten bij ons thuis.
In de voorbereiding daarnaartoe besefte ik dat ik niets had om over de tafel te leggen.
Ik twijfelde om naar de Action te gaan om een wegwerp tafelkleed te halen, maar bedacht me dat met de naderende feestdagen ik nog wel eens een tafelkleed nodig zou hebben.
Een meer geschikte oplossing zou dus zijn om een tafellaken aan te schaffen wat gewoon gewassen kan worden.

Na die overweging gemaakt te hebben ben ik bij de kringloop opzoek gegaan naar een geschikte oplossing voor een klein budget.
Helaas waren er geen tafellakens, die geschikt waren voor onze tafel.

Wel lagen er dekbedhoezen, ik vond 1 mooi exemplaar om te verwerken tot een tafellaken. En slechts 4 euro......die ging mee.
 
Ook kwam ik voor 3 euro een prachtig kraak wit laken tegen wat precies lang genoeg was voor als de tafel volledig uitgeschoven is.....altijd nodig als er eters komen.

Eenmaal thuis ben ik aan de slag gegaan met het dekbedhoes......boven en onderkant voorzichtig los geknipt van elkaar. Het enige wat toen nog moest gebeuren was een zoom stikken rondom. Zo gezegd zo gedaan!
Twee tafellakens die nog lang mee zullen gaan voor 7euro, ik ben blij!

De andere kant van de stof is over en bewaar ik weer voor een ander project..... wel leuk om nog servetten van te maken. Maar ik zie nog wel, misschien duikt er nog wel een ander plannetje op.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten