dinsdag 7 januari 2020

Met zuinigheid en vlijt.....

Vandaag wil ik een van de simpele dingen delen met een groot resultaat, ik word zelf nog altijd blij als ik weet te besparen op deze manier.
Voor onze kaas ga ik altijd naar de boer, lekker en voordelig.
Ik kijk dan altijd even in het schap waar de reststukken liggen, stukken die eigenlijk niet meer te verkopen zijn omdat er zoveel korst aan zit en weinig kaas.
Deze stukken zijn altijd maar 50 cent......
Ik gebruik deze stukken om kaas van te raspen.
Vaak heb ik van 1 stuk best een aardige schaal geraspte kaas.
En zeg nu zelf, in de supermarkt lukt het niet om een zakje geraspte kaas te kopen voor 50 cent, ze zijn daar al snel 1,79 of nog meer.
Een leuke besparing, en nog lekker ook.
Het kost even wat tijd om de boel te raspen, maar hiervoor hebben wij een raspmolen dus eigenlijk is het nog zo gebeurd ook.
Als ik van het grote stuk voor op brood nog een stukje over heb rasp ik dat er ook altijd even bij, zo hoeven we nooit kaas weg te gooien.

Zo gezegd, zo gedaan!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten